پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » دستگیری بیش از 2هزار و 400 نفر متهم مرتبط با مواد مخدر/ صدور 73 هزار جلد گذرنامه زیارتی اربعین 

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد؛

دستگیری بیش از 2هزار و 400 نفر متهم مرتبط با مواد مخدر/ صدور 73 هزار جلد گذرنامه زیارتی اربعین 

کد خبر: 9999

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر گفت: طی سه ماه گذشته برخورد با خرده فروشان و ساقیان مواد مخدر در اصفهان و شهرستان های تابعه بیش از پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

رخدادشهر: سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان پور در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه مبارزه با خرده‌فروشی مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد، اظهار داشت: در 2 ماه گذشته بالغ بر 2 تن مواد مخدر در سطح استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

علینقیان پور با اشاره به انهدام 10 باند بزرگ مواد مخدر در استان ادامه داد: طی 2 ماه گذشته بیش از دو هزار و 400 نفر متهم مرتبط با مواد مخدر دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است. همچنین صدها معتاد متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

حضور 75 هزار نفر در دوره های آشنایی با مواد مخدر 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم آموزش و آگاهی‌رسانی در خصوص مصرف  مواد مخدر برای اقشار مختلف جامعه  گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 75 هزار نفر از شهروندان در گروه‌های سنی مختلف در دوره‌های آشنایی با مواد مخدر شرکت کردند.

علینقیان پور با اشاره به گسترش جرایم سایبری در سال‌های گذشته اظهار داشت: در طول 3 ماه گذشته صدها سایت غیرمجاز توسط پلیس فتا بررسی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است و سایت‌های که اقدام به فروش سلاح، مواد مخدر، دارو و کلاهبرداری می‌کردند با دستور قضایی مسدود شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون به سؤالات بیش از 10 هزار نفر از شهروندان به‌صورت حضوری، مجازی وتلفنی توسط پلیس فتا پاسخ داده شده است.

علینقیان پور با اشاره به کاهش آمار سرقت در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: هرچند شاهد کاهش آمار سرقت هستیم؛ اما باید برای به سمت پایان سرقت در استان اصفهان حرکت کنیم. چرا که آثار روانی سرقت در جامعه بالا است و باید احساس امنیت را در جامعه بالا ببریم.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان با  فعالیت‌های انجام شده توسط پلیس‌راه استان باتوجه‌به افزایش حجم تردد در راه‌های مواصلاتی استان  اصفهان شاهد کاهش آمار تصادف در سطح جاده‌های استان هستیم.

صدور 73 هزار جلد گذرنامه زیارتی اربعین 

علینقیان پور با اشاره به فعالیت‌های پلیس اطلاعات و امنیت استان گفت: در این بخش شاهد تحول جدی بودیم و توانستیم در بخش صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین مقام اول کشور را کسب کنیم.

وی ادامه داد: امسال  73 هزار جلد گذرنامه زیارتی برای اربعین در استان اصفهان صادر شد. همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 39 هزار و 340 جلد گذرنامه در استان اصفهان صادر شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان طی یک ماه و نیم گذشته 49 هزار و 341 فقره گذرنامه در استان صادر شده است.

افزایش 125 درصدی پرونده های تخلفات اقتصادی 

علینقیان پور با اشاره به فعالیت‌های پلیس در حوزه امنیت اقتصادی گفت:  آمار پرونده‌های مربوط به تخلفات اقتصادی در یک ماه شهریور سال جاری نسبت به مدت مشابه 125 درصد افزایش داشته و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه 56 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش رخداد شهر، فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح امنیت محلات به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق نیروی انتظامی استان نام برد و گفت: با اجرای این طرح محلات استان دارای شناسنامه شدند و از  این پس بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده در شناسنامه محلات برای آنها برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.

پس از موفقیت اجرای طرح امنیت محلات در استان اصفهان این طرح در سطح کشور اجرای خواهد شد.

علینقیان با اشاره به بالابودن آمار سلاح در دست شهروندان گفت: در حال حاضر کمتر از 8 درصد از آمار سرقت استان و کمتر از 10 درصد جرایم خشن مربوط به اتباع در استان اصفهان است.

 انتهای پیام/

 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید